A hozzáértők azt mondják, hogy a trial a technikai sportok között a legolcsóbb, ugyanis a technika nagyon kevés karbantartást igényel és a felszerelés sem kerül túl sokba. A motorok az igénybevételhez képest túl vannak méretezve, a motor nem pörög, nincs nagy sebesség. A biztonsági szempontokat figyelembe véve a ruházatra azért nem árt költeni, hiszen ahogy mondani szokás életet menthe, de a sérülésektől biztos, hogy megvéd.
A motoros trialsport komoly múltra tekint vissza. Az első versenyt csaknem 100 évvel ezelőtt rendezték, azóta persze a sportág, a versenyők és a technika is változott.
De mi is a triál valójában? A lényeg egyszerű: az előttünk álló akadályok leküzdése, a tökéletes teljesítmény, a hiba nélküli motorozás. A szabályok kissé bonyolultak, a pályákat részekre osztják, ezeket kell lehetőleg hiba nélkül teljesíteni és így kap pontot a versenyző is. Egy versenye alatt 3-5 kört tesznek meg a motorosok, ez úgy 5-8 szekciót jelent. Egymás elleni küzdelem nincs, mindig a pálya és az akadályok az ellenfél. A pontzás is legalább ilyen bonyolult: 1 hibapont a lábletétel vagy a kisebb hiba, a komolyabb hibákért (bukás, nyomvonal elhagyása) 5 büntetőpont jár.
Magyarországon is ki lehet próbálni ezt a sportot és egy időben az Eurosporton is lehetett a sporág fedeles, indoor változatát látni.
(Forrás:xsport.hu/Fotó:twitter)